dinsdag 23 november 2010

Hoe voelt dat?

Hoe voelt dat nu, 21 zijn? Dat vroegen ze me vorig jaar. Toen was mijn antwoord: "Niet anders dan 20 zijn". Morgen ben ik weer jarig. Niet dat ik er tegenop zie (ik kijk vooral uit naar de kadootjes en taart natuurlijk XD), maar toch heb ik iedere keer een ander beeld van hoe je je moet voelen. Ik had vroeger, toen ik 16 of 18 was, altijd gedacht dat ik me veel volwassener zou voelen als ik me nu eigenlijk voel. Ik kan mij herinneren dat ik de mensen van 22 altijd volwassener vond. 21 was nog jong, dan kreeg je net dat ietsje meer verandtwoordelijkheid. 23 is het jaar dat je ├ęcht volwassen word (in mijn ogen toendertijd). Want dan was je klaar met studeren, kon je beginnen met werken, enz. Natuurlijk loopt het leven niet zoals je verwacht. Zo ben ik ondertussen wel 'klaar' met studeren, volg ik een cursus om te kunnen werken, maar voel me egenlijk niet veel ouder of 'volwassener' dan toen ik 18 was. En dat terwijl dat, kun je het geloven, nu toch bijna 4 jaar geleden was! Had jij vroeger een bepaald beeld over een leeftijd? Bleek die achteraf ook te kloppen, of totaal niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Er is een fout opgetreden in dit gadget