zondag 29 augustus 2010

Afgewerkte projecten deel 1

Natuurlijk moet ik mijn allernieuwste creaties hier ook tonen! Vorig weekend (22 mei 2010) heb ik mijn zomerjurkje afgewerkt. Ik ben er echt supercontent van! Het zit super goed, de stof is om bij weg te dromen en er zijn amper foutjes in. Nu ja, er zit toch 1 grote fout in. De rits loopt scheef. Dat komt omdat ik eerst het lijfje te groot had geknipt en daarna te klein. Dus moest er terug stof bij en daardoor loopt de rits nu een beetje scheef. Maar geen kat dat dat opmerkt! :D

Echt van z’n leien dakje is het echter niet gegaan. Toen ik de stof kocht, had ik niet door dat hij nogal doorschijnt. Dus heb ik dat eerst (dom dom dom) met vlieseline proberen op te lossen. Resultaat: een kartonnen rok. Nu, weggegooide stof is het niet, ik kan het immers nog altijd voor men handtassen gebruiken als voering. Maar het resulteerde wel in een hele hoop gezucht en gezever met als resultaat dat ik terug naar de winkel moest. Gelukkig is het de tweede keer veel beter gegaan. In de winkel had ik ineens wat stof voor eronder gekocht en even knippen, wat naaien en klaar. Na het passen kwam ik tot mijn grote ergernis erachter dat het lijfje een koei en een kar te groot was. Hup, al die naden terug open, rok los gemaakt en een stuk af geknipt. Te klein!!! Aaaaargggh!!!!!! Stukje stof er weer bij genaaid en EINDELIJK zat het kleedje goed, mits een scheve rits. Maar ieder kleed dat we maken wordt beter en beter. Binnenkort (lees: na de examens) begin ik waarschijnlijk aan een shortje. Nu het ritsen inzetten steeds beter lukt, voel ik me daar wel klaar voor.


Vandaag (26 mei 2010) heb ik ook even snel, tussen het studeren door, een nieuwe clutch gemaakt. Ik vind hem echt nóg mooier dan de vorige, al is het hetzelfde model. Ik heb er echter een paar wijzigingen aan gebracht. Zo heb ik er bv geen apart zakje bij gemaakt (ik was te lui ), in plaats van een magneetsluiting zit er een rits is en de lits is eigenlijk een kettingachtig iets dat ik in de veritas heb gekocht. Er kan veel meer in dan ik oorspronkelijk had gedacht (zalig toch!). Oh, en die stof!! Zo super zacht Daar komen er zeker en vast nog een aantal handtassen uit! Trouwens, de rits heb ik erin gezet met behulp van deze tutorial. Echt een aanrader! Wat vinden jullie ervan?


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Er is een fout opgetreden in dit gadget